Man ska inte röra statyerna på Louvren

20110425736 (MMS)

Naturligtvis ska man ju inte röra statyerna. Varken på Louvren eller något annat museum för den delen. Jag vet ju faktiskt det. Egentligen. Men den dagen var allt vett som bortblåst, jag skyller på det varma vädret. 
Som ett barn strosade jag i alla fall runt bland mästerverken och klappade obekymmrat på skapelserna. Vilket tog ett abrupt stopp just som jag var i färd med att mer eller mindre krama en gigantisk bägare, för att inför kameran utbringa en jätte skål. Då springer nämligen en av vakterna upp bakom mig. "exuse ne. Exuse me! Exuse MEEE!" Alla upprepningar då jag först inte reagerat, för inte kunde väl han ha menat mig, tänkte jag.. "Dont touch!" nästan skriker han åt mig, fast uppenbarligen måste han också tyckt att min pose var lite rolig för så där jätte sur lyckades han inte vara. I vilket fall vart jag ju lite nervös när jag insåg min dumhet. Dom kanske pulveriseras om man tar på dom för mycket eller nåt i den stilen.. I ett tafatt försök att göra det hela ogjort börjar jag borsta av den lite lätt. Det var ju naturligtvis fel det också. "Dont TOUCH!!" halv skriker vakten nu i falsett. Wheres my head at undrar jag.

Mitt andra heta tips till er är följdaktligen, rör ej föremålen i museérna.

#1 - - Skinkan:

roligaste var ju att du börja putsa till den extremt ömtåliga stenen.... :D

#2 - - fille:

ja, det var ett av mina stoltare ögonblick..

#3 - - milenamalmros:

Gillar din blogg :D hur gamal är du förresten? :)

#4 - - fille:

tack, jätte roligt att höra!=) Jag är 25 men är snart näramre 30 än 20, fyller 26 om någon månad. Fast enligt morfar börjar livet vid 70 så jag ska försöka inte stressa över det!