Jag är nog inte allsmäktig, alltid..

Jag hade inte tänkt att blogga igen förens jag hade något positivt att rapportera, förens jag hade något att skriva till er kära läsare som jag kunde vara stolt över. Det vill säga förens jag hade gjort klart den där tentan som jag pratade om sist meddelade mig till omvärlden.
Den är inte klar.
Därför har jag inte hört av mig.

Som en skamfläck känner jag mig.

Men det tar för lång tid, jag skämms bara ännu mer när jag ser er trogna läsare besöka mig här dag in och dag ut utan att ha fått något för besväret, så jag skriver i alla fall.

Det har varit för mycket stress, negativ stress, och jag orkar inte med det..ÄNDÅ drar jag igång fler projekt och slänger upp fler bollar i luften hela tiden. Senaste i raden är mitt renoveringsprojekt jag har dragit igång hemma. KAOS är dom ord jag nu bäst kan beskriva mitt hem med. Man lekeer (varken man vill eller inte) inte nudda golv när man ska ta sig någonstans i hemmet, alla dörrar står där dominte ska stå, alla möbler står där jag INTE hade sagt åt dom att stå och alla saker ligger ungefär precis överallt, EXAKT hela badrummet är belamrat med diverse byggarbetsplats verktyg som man får försöka inte duscha på..och ja..vet inte riktigt hur mycket mer jag kan beskriva detta kaos. Ha även i åtanke att detta är precis i dagarna före jul då det ska råda julefrid..
Istället är detta första året i hlea mitt liv då jag inte har en enda julateralj uppe, känns konstigt. Och första året någonsin som jag inte känns minsta julpirr i magen ännu, jag somi vanliga fall brukar bli lite smått jul lyrisk redan i Oktober.. känns sorgligt.

Ska jag vara helt ärlig tror jag att allt detta och min strukturella obalans jag befinner mig i och har befunnit mig i nu en tid egentligen handlar om något annat, något djupare.
Lite som att..ja..Im trying to swim from something thats bigger then me..fast det går inte så bra, för jag är nog rätt liten när allt kommer omkring och jag kanske inte kan kontrollera allt runt mig hur mycket jag än vill och försöker.

Ibland måste nog saker och ting bara få vara,
och göra så ont som det gör..
#1 - - Mats Fogelvik:

Ur kaos föds kosmos

#2 - - fille:

ja, jo, jag väntar väl på förllossningen då..

#3 - - Faster:

Älskling...... det kommer fler jular!

#4 - - Emelie:

Hur hanterar Simba kaoset? Vi får ses på stan när jag kommer upp till Stockholm då antar jag. Stora varma kramar!