Min lediga dag

Kom precis hem och känner mig lite lagom yr av förklarliga skäl. Hade bara tänkt att rulla ut på en liten promis med Simbisen och sen slänga mig på sängen och se på medan kristallkronan snurar runt i taket eller om det  är jag som snurrar vet jag inte.. Hur so helst checkade jag in här på nätet för att kolla läget först och möttes då direkt av en uppmaning att blogga. Vilket jag så klart måste göra!

Så här går det om man jobbar cirka 220 timmar i månaden och resterande tid tar hand om små barn och hundar, då brister jag i mitt ansvar om bloggerska, aj aj..

Denna blott så sällsynta lediga dag har jag spenderat op bästa< tänkbara vis ändå!

Den inleddes med att åla runt i sängen s längesom möjligt, äta lite chocklad till frulle, ringa lite ärenden så man känner sig nyttig ändå, åla runt några varv till i sängen tills jag så småningom gav mig ut med Doggen på en dunder promis på fyra timmar eller så, där han efter att har varit i zoo affären och fått små avskum avlägsnade ur pälsen, fästingar alltså, jag tar nämigen INTE bort dessa själv (eeeuuuwww) då fick ha i alla fall hoppa, studsa och plumsa i alla möjliga vatten bryn längs med Huvudsta stranden.

När kvällen sedan börjat närma sig var jag bjuden på att se Romeo och Julia på Kungliga Teatern med minkära stora syster, de var toppen bra och som hon själv sa "ett bra sätt att slå ihjäl en fredags kväll på" haha, ja det fins definitivt smre sätt.. Datte oss därpåpå Frippes och käkade en dunder middag som inehöll allt man kan tänkas behära, parmesan, sparris, kalv..mmmm

Härpå kommer nu förklaringen till min tillfälliga yrhet, på maten följde nämligen ett glas rött, och efter att vi blivit utslängda för att personalen tydligen ville gå hem så vart det ett halvt glas rött ytterlgare på nästa ställe. Detta är som ni kanske förstår, om ni har lät känna mig litie via blogge, ganska mycket för en sån som jag trots att det är utspritt över en kväll.. Här sitter jag alltså nu, eler halv ligger, och undrar vad tråden i allt detta var.. med skit samma jag ska ut på en lite lätt vinglande promis med hunden som ligger och myser på mi mage nu, sätta i mig resten av min Ballerina Chocko kakor, skölja ned det med en morotsjuice som legat på lagring i Louis väskan under kvällen i väntan på rätt tillfälle och sen..juste somna tll åsynen av min snurrande takkrona..var det inte något sånt? fann jag kanske tråden nu? Det får morgondagen utvisa..

shulululu..
#1 - - mosterli:

hahaha- ja stavningen hör nog ihop med intaget av nämnda dryck =) Tack för trevligt sällskap - du gjorde dundersuccé - som vanligt <3

#2 - - fille:

haha, härligt! jätte kul att äntligen träffa lite av dessa omtalade vänner! KRAM