Go green..



20110304424 (MMS)

Det är ju mycket miljöfrågor på tapeten nu för tiden, så jag skulle vilja säga att jag på sistonde har blivit en slags miljökämpe. Tänk så mycket vatten som slösas dagligen när det finns de som inget har. Tänk så mycket resurser och energi som görs av med i skönhetsindustrin. Tänk så mycket plast det går åt till alla förpackningar med ansiktskrämer och dylikt. 

Jag skulle vilja säga att jag nu mera är en hängiven återvinnare. 
Jag skulle även vilja säga att det är resonemang som dessa som lett mig fram till beslutet att återvinna mitt smink nu för tredje dagen i rad. 

Det skulle ju vara trevligt att kunna säga alla dessa saker, men ärligt talat är jag tyvärr ingen miljöaktivist att tala om utan jag har helt enkelt inte haft tid. Så blir det väl när man jobbar på nätterna och pluggar och gör allt annat vad man nu ska hinna dagtid.

Så här har ni mig i tre dagar gammalt smink..! Haha

#1 - - katayun:

hahahahah du dödar mig fille

#2 - - Faster:

TOPPEN TIPS! Du varken slösar på smink eller vatten - jag hoppas att du inte byter kläder heller!

#3 - - Anonym:

ja du vet kära faster, jag göra vad jag kan för att hjälpa till, var och en måste ju dra sitt strå till stacken så att säga.. =)