Vart är Internet?

Okej. Nu känns det som att ni har fått vänta ovanligt länge på ett nytt inlägg. Men jag har faktiskt en bra förklaring. Jag nämnde ju att Lady Lovelylocks går i pension nu och ersätts av en yngre och mer rosa skimmrande Barbie (sony VAIO). Men det är så att nu när Barbie är igång och fungerande, så undrar jag om inte jag skulle sällskapa Lady Lovelylocks på ålderdomshemmet? Det är knappt jag fattar någonting, allt har förändrats och inget är sig likt sen sist! Ta bara relativt enkla saker som mail och internetsurf, stora problem. 

Jag försöker alltså ansluta min mail till Windows Live Mail som uppenbarligen har ersatt gamla goda Outlook, och jag fattar ingenting. Jag behöveq hjälp. Alltså ringer jag till Bredbandsbolaget och förklarar läget. 
Rösten på andra sidan luren förklarar då att om jag går in på deras websida så finns det en jätte bra lathund där som förklarar precis hur man gör. Jag svarar då att det låter ju jätte bra, men som sagt är detta en väldigt ny dator och jag hittar inte internet, så du får nog förklara ändå. 
Det var nog lika bra att jag inte även nämnde att datorn är rosa, heter Barbie och själv är jag blond. 

Jag har alltså inte bloggat förens nu av den anledningen att jag inte hittat Internet! 

Och det där med mailen är föresten inte heller helt löst ännu. Så finns det någon vänlig och teknisk själ där ute som kan förklara för mig vad jag ska göra för att inte alla raderade mail ska ploppa upp igen varje gång jag sätter på datorn, så vore jag ju tacksam! 

Jag kunde säkert ha fått hjälp med det av min personliga kontaktperson jag fått hos Sony nu, Klas Håkan. Om det inte vore för att jag redan tappat bort mitt ärendenummer, hur ska jag nu någonsin få tag på min Klas Håkan igen? Eller få någon ordning i inkorgen för den delen.. 

Ack, ack..

#1 - - Mats Fogelvik:

Åh, Klas Håkan, var är du? Mitt Barbie hjärta slår för dig...

#2 - - mosterli:

Härligt Felicia- inga stavfel =) MVG +