Ovanliga vanor

Nu har det här hänt några gånger, jag går in i badrummet och blir lite ställd. Lampan är i vanlig ordning släkt när jag kommer in, men det faller sig liksom inte riktigt naturligt för mig att trycka på knappen för att tända den. Jag öppnar toalett locket, och då undrar jag genast, Varför tändes inte lampan? Har den gått? Är det något fel?

Nej, visst jag, måste ju trycka på knappen på väggen..

Jag har alltså aldrig haft någon sådan funktion i något badrum jag har haft, det vill säga att man tänder lampan genom att lyfta på toalett locket. Men det känns verkligen som att jag har haft det. Eller så borde jag ha det. Hur som helst har jag vanan inne. Och det verkat ju inte helt lätt att vänja sig av med  att ha det på detta viset.

Börjar fundera på om det är mer värt att installera detta på något vis..
Jobbigt med denna förvirring vid var eviga besök..

MIn kompis man som är elektriker ska komma och fixa dimmer i sovrummet snart, så jag kanske kan be han ta en titt på toalettstolen också..
#1 - - mosterli:

Hej Felicia- vem var lampan släkt med? Bror/pappa till någon? FELICIA!!! =)Kram!

#2 - - Annika - trebarnsmorsan med fyra ungar:

Åh, lyckas han kan han få komma hit också. Klockrent ju!

#3 - - fille:

alltså Li..nu var du rolig, det tog ett tag innan jag klurade ut felet, men ja ja..



Annka-ska absolut göra det, han kommer nog på torsdag,uppdaterar mer om det då!

#4 - - Mats Fogelvik:

Jag har en motion sensor i mitt fönsterlösa kontor som slår på lampan, det är bara att gå in där så går lyset på. Stänger av sig självt efter inställd tid. Ingen toalett stol nödvändig. (men en toalett är nödvändig om man är nödig)

#5 - - fille:

tack för tipset..man kanske kan sätta en motion sensor i stolen? just a thought..

#6 - - Mats Fogelvik:

prutt sensor

#7 - - Mats Fogelvik:

prutt sensor...

#8 - - fille:

=)