coco for coconuts

Idag har jag ock minkära roomie ett års jubileum, vilket givetvis måste firas! Så ikväll drar vi på med trerätters, jag skall alltså stå för förrätten och efterrätten och Robert Welsh (se tidigare inlägg) för huvudrätten.

Till denna högtid vill jag ju ställa till min något särskillt till efter rätt, så jag tänkte i natrulig ordning att dett fordar en kokosnöt! Och jag skall ha denna kokosnöt i specifikt två halvor så den kan fungera inte enbart som smaksättare utan öven som serverings kärl. Frågan är alltså, hur delar man på bästa sätt enkokosnöt utan att den blir små smulor? Det jag har att tillstå med hemma är antingen yxa, hammare, kofot eller bultsaz..ingetdera kändes ju värst lockande bara omständigt. Så jag frågar personlen på bästa Kosum i Hallonberen där jag köpte den om inte dom kan dela den lite snyggt på något vis?

-ja, jo vi kanske har något bra köttkniv eller så i charken, kom med så ska vi se vad vi kan ordna.
-ja! gud va bra! tack tack
-Hmm, då ska vi se här, den här kniven kanske..? ..nähä..vi provar med den här då..hmmh..det här var ju inte så lättska hämta något annat..

Medan han försöker såga och skära med diverse tillhyggen hör jag hur övrig peronal börjar leta efeter sin kollega då han även verkar behövas på annat håll nu, och någon insatt person svarar  att
-nej men han håller ju på med kokosnöten!

Tillslut kom han väl fram till att det kanske var rätt lönlöst att hålla på på detta vis mendå¨ komnågon på åatt Pris Extra har väl en såg? kolla där!

Sagt och gjort. Nummer upplysningen fick koppla mig till PrisExtra i Hallonberhen.
-Hej! Jag har en kokosnöt här som jag skulle vilja ha i två delar och undrar om ni kan hjälpa mig med det? Hörde att ni lär ha en såg där?
-Ehh,njae det tror jag nog inte att vi kan eftersom det här är ju ett kontor och vi har nog ingen såg inte..
-jaha ok, jag trodde ju jag ringde till butiken?

Så försker vi igen då
-Hej! Har ni möjlighet att dela på en kokosnöt åt mig?
-javisst! inga problem kom in med den bara!

Skön peronal. Skön butik. Hallonbergen är bra!

Så kom jag alltså in i butiken med mn lilla kokosnöt i handen och undrar om någon här kan hjälpa mig?
-jaha de4t var du med kokosnöten? jamen jag är strax tillbaka med den!

Någon minut senare stod jag där med min fina perfekt delade kokosnöt!

Då slog det mig att nu när jag väl gått hit borde jag väl spana in erbjudandena och de var ju uppenbarligen en hel del..och eftersom jag inte hade plockat med mig någon korg så börjae killen, i god service anda, stapla och bära allt för hand vilekt han slutligen packade ner fint i två jullproppade kassar åt mig, givetvis sorterade efter kylvaror respektive torrvaror. Cred till PrisExtra.