Pretty in Pink

AAAhh! Jag behöver en ny dator, denna är som en tickande bomb numera, det är bara att ta i allt trä som finns och hålla alla tillgängliga tummar att den inte tappar hoppet innan jag hittat en värdig ersättare. Som jag har älskat denna dator i nu fyra år..ack ack..

Så då tänker jag att om jag nu ska tvingas byta ut så tappert kämpande Lady Lovelylocks (ja, jag har döpt den till det) så kan den ju åtminstone va rosa. Och ska den ändå vara rosa så borde den ju matcha mobilen.. Pling! Så var en tvångstanke född och nästa steg att bli manisk.

I ärlighetens namn känns det ju rätt jobbigt nu att det inte är den jag skriver på. (vet inte om jag borde skriva så på den HÄR datorn, hon kanske blir arg..? men men jag lever farligt då..)

Så jag började mitt sökande i dag, åkte till Kista och gick runt i diverse butiker osm kan tänkas sälja datorer och framförallt rosa sådana, fick mig en liten lista som verkade lovande. Självklart kan jag ju inte nöja mig där, inte förrän jag har funnit the one. Så väl hemma ringer jag runt till alla de olika dator tillverkarna jag kommer på och förklarar ingående vilken typ av dator jag vill ha vad gäller prestanda, display, tum, hårdisk, ramminne och allt det där. Jag lät nog rätt smart tycker jag..

-ja visst! jag tror jag har något som kommer passa dina behov perfekt..
-..mm, fast framförallt måste den vara rosa!
-jahaa?
-ja, alltså det är så här att jag har en rosa mobil och jag vill att den ska matcha den. Så jag tänkte att om du kunde leta om en bild på min mobil på nätet så kunde du jämföra den nyansen med vad ni kan tänkas ha så att det matchar!
-eeeh..ok..?

Jag tror inte att jag uppfattades som en lik aseriös konsument längre, fast egentligen bryr jag mig inte huvudsaken är ändamålet.

Resultatet av mina eftersforskningar vart i alla fall att Sony vaio har tydligen en rätt nice rosa dator i nu läget men kommer släppa ytterligare en rosa modell i slutet på April. Detta känns ju sjukt jobbigt. Jag vill som sagt ha min dator nu men tänk om jag köper den befintliga och så dyker det upp en ännu mer fabulös rosa dator sen, som jag inte kommer vara ägare till?! Vänta en månad?? Suck

Kanske borde ringa tillverkarna och be dom öka takten ett par aningar, det är ju faktiskt mig det gäller..hellooo?
#1 - - Jesper:

Du är bara allt för gullig!!! Sthlms Paris Hilton hahaha