Flugviktaren Fille

Okej, jag brukar inte drick akaffe, eller någon annan koffeinhaltig dryck för den delen. Eller ska man backa tillbaka så var jag VERKLIGEN en sån förut. Började redan i lågstadiet med färsk malda bönor och frenchpress varje morgon och sen trappades det upp till esspresso. Jag har alltid druckit för smakens skull och har aldrig tyckt mig märka av någon effekt av koffeinet, att man skulle bli piggare på något vis.  Har aldrig gjort varken till eller från för mig om jag druckit kaffe på mogonen eller mitt i natten, sover som den prinsessa jag är ändå.

Sen tog jag det hela till en ny nivå när jag upptäckte koffeinpillrerna i Gymnasiet någon gång, till slut var det så pass att det krävdes cirka 3-4 tbletter för att vakna på morgonen (vilka var för sig kan räknas som cirka -4 koppar om jag int eminns fel). Poängen är hur som helst den att jag stod under några år för en stor del av Stockholms kaffe konumtion.

Sen fick jag min synskada för cirka fyra år sedan och fick höra att jag skulle hålla mig borta för allt vad koffein, alkohol och allt det där hette. Allt som agerar som ett gift för kroppen och som kan minska näringsupptaget, dådetta kunde i värsta fall försämra min syn. Allt detta tog jag ju då väldigt bokstavligt och allvarligt, chockad som jag var antar jag.

Levde alltså sundare än sunnt under typ tre år, tills jag fick höra från samma doktor att jag nog hade överdrivit lite (ovanligt). Så lite smått har jag sedan dess börjat smutta vin och en och en annan latte. Tydligen blir jag väldigt underhållande vid dessa tillfällen har jag fått höra eftersom jag inte behöver göra mycket mer än att andas i närheten av rusningsdrycker så lättpåverkad som jag är.

Tydligen har jag ändå inte vant mig vid detta ännu, observera att det har ju faktiskt bara gått några år, så det kommer väl med tiden.

Alltså, tänkte att det kanske är bra att skärpa hjärnan lite nu när man sitter och pluggar, så tog mig en typ normal stor koopp kaffe häromkvällen itron om att jag var samma kvinna som jag en gång var. Vid nio tiden typ, kanske inte helt smarthar andra påpekat i efterhand, men jag, jag lär mig den hårda vägen jag. Var såå pigg fram till typ halv sex någon gång på morgonen när jag då insåg att det här ju inte stabilt alltså, ska upp om cirka tre timar igen. Kommer ju vara helt förstörd kommande dag tänkte jag.
Fast det var ju rätt lugnt märkte jag, vaknade före väckarklockan typ pigg som aldrig förr följande morgon, kaffet i mina ådror var alltså ännu aktivt..
Heela dan var jg pigg, detta kaffe höll alltså i sig i mer än tjugofyra timmar?!
Vilken lättviktare man blivit, man är visst inte ung längre..

Men nu vet jag, inget kaffe efter typ...lunch eller? Men skit också, vad var det jag precis hällde i mig då?
Jaha, man drart visst inte så mycket lärdom av sina erfarenheter nu när man blir äldre heller, uppesittarkväll!