AAaaaAAaskuuungen!!

Vaknade för inte allt för länge sedan nu, tycks ha tappat dygnsrytmen lite, det är ju rätt behändigt då med en sommartidsomställning att skylla på. Men ärligt talat så tror jag att sommartiden är relativt oskyldig. Snarare så är det Askungen soom kan ställas till svars för detta, Rossinis Askungen vill säga. En uppsättning av den operetten från Metroploitan i New York gick på svt i Lördags kväll, som jag såg på, och ÄLSKADE!

Något som kankse redan har framgått en smula i min blogg kan jag tänka mig kan vara att då jag fastnar för något eller brinner för något då släpper inte jag det,blir lite sjuk kan man säga. Så även i de fall då jag hittar något som jag verkligen vill ha eller tycker om, som i det här fallet, så tyckte jag VERKLIGEN om. Naturligtvis vill jag ju då gärna dela med mig av min njutningsupplevelse till mina mdmäniskor, man ska ju inte snåla liksom. Sen finns det de sompåstår att jag är väl mest bara knäpp och vill att alla ska tycka som jag och uppskatta det jag uppskattar. Till det säger jag bara, tja, varför inte? Jag tycker ju ändå bäst så varför inte tycka som jag? Helt logiskt.

Hur som helst såg jag denna två och en halv långa uppsättning i Lördags kväll. På Söndag kväll var jag bjuden på familje middag hos min onkel, och kännde då att vad vore itne mer passande efter maten än en liten operette som dessutom råkar vara ett absolut mästerverk?

Så jag gick inpå svt play och drog igång den, säkerligen måste det ha förgyllt dagen om inte hela kulturkapitalet något enormt. Hoppas det vägde upp att det vart sent och han tydligen hade en tidig morgon som följde.

Sent om sides så kom jag slutligen hem efter en oändlig dag och ville inte annat än att stupa. Men vad finner jag då i min soffa? En stackars skäl som ännu ej fått uppleva vad jag upplevt, naturligtvis tar jag då mitt ansvar som kunskaps och framför allt åsikts spridare och sätter på svt play ännu en gång.

Så cirka kvart i fyra dade jag allmänbildat färdigt..

Och min uppmaning till er är nu givetvis:
Gå in på svt PLAY
Sök på Askungen
#1 - - Mats Fogelvik:

Ha-ha, du är ju helt knäpp! (säger en som har erfarenhet av det)

#2 - - fille:

tack! jag kan leva med det. glöm bara inte att gå in på svt play.