Att hålla sig i form..

Såå.-.nu har jag fått tillbaka mina fem klänningar som jag läåmnat in till  en liten sömmerska i Sunbyberg, som för ovanlighetens skull verade ha viss insikt om vad hon sysslar med. Jag har haft dessa klänningar hängandes i, jag vet inte hur många år eftersom jag inte kunnat använda dom då de från början varit för stora, super fina allihop som jag fått från lite olika vänliga själar.

Varför det har tagit så lång tid att få dom sjusterade är för att jag valt ut denna sömmerska med stor omsorg då jag tyvärr har erfarenhet av att ha fått plagg massakerade tidigare av människor som ansett sig göra underverk, och det kanske det är också om man gillar zickzack stygn över exakt varenda millimeter av hela rumpan..vad vet jag? Känndes dock inte riktigt som min look ändå..

I vanliga fall går ju tålamod, väntande och allt sådant helt emot min person och är inget jag förespråkar men i vissa  (må dom vara få) så kanske de lönar sig trots allt. För klänningarna vart faktiskt jäkligt bra, det vill säga att mina recept på klänningarna följdes till punkt och pricka (jag tycker om att instruera folk).

Däremot så kan jag ju inte påstå att dom gjorde sig lika bra på mig i verkligheten som jag hade tänkt mig, med andra ord har den senaste vintern int einnfattat någon nämnvärd motion och det var ju lite sådär att upptäcka, särskilt inte när man trots konstaterandet i alla fall inte finner motivation nog att göra en armhävning eller två, då måste man ju typ spänna en muskel, eventuellt bli svettig, men framförallt lägga ifrån sig chockladbiten man har i hande, ovärt.

Så.. jag tänkte att NÅGOT måste jag ju göra och då kom jag på att jag har några hundraåriga tandbleknings skenor med tillhörande gel som man kan slänga in. Jag resonerade som så att har man ett tillräckligt bländande leende så märks nog inte resten?

Jag har slutligen alltså suttit och dreglat  och sett ut som en apa i 20 gånger 20 minuter, bara för att upptäcka att jag la kanske inte i någon gele eller? Det smakade varken särskilt illa i munnen eller vart värst vitare. Men så vart jag ändå informerad om att man får tydligen inte äta något alls på två timmar efter denna anti-kräk-övning för då kan man missfärga tänderna helt, det vill säga om man nu har blekt dom, vilket jag är osäker på. Så för säkerhets skull, om jag har fattat det här rätt, ska man alltså sitta här nu med samma färg på tänderna lika mycket gäddhäng och inte får man trycka i sig något som tröst?

Det vart ju jätte bra det här.