A little less conversation, a little more action..

Nu händer det grejer, min blogg håller på att bli beatyfied av min nyfunna men ändå så kära systerdotter som nu dedikerat all sin tid framöver, godhjärtad som hon är, åt mig och min blogg (som sig bör visserligen).

Vet inte om ja nämnt det men hur som helst är en av de diagnoser jag ställt på mig själv, som den lekmanpsykolog jag är, är hur som helst någon form av mani. Detta är dock inget jag kännner att jag lider av, det kan tvärtom vara ganska bra ibland, man kan kort säga att jag får helt enkelt saker och ting gjorda. Helst tar jag saker i egna händer och fixar själv, för lets face it, ingen kan göra det lika bra som jag.. Men i de (få) fall när jag finner mig i en övermäktig situation så ser jag då till att någon annan handligskraftig eller allmänt kunnig människa agerar åt mig, helst i enlighet med min instruktioner för min sinnesros skull..
Som sagt så+ är detta inget som JAG lider av, men jag kan tänka mig att det kan vara en aning påfrestande och lite utmattande för de som drabbas av detta.

Detta med bloggdesign är ett exempel på en sådan sitation som jag helt enkelt inte känner att jag kan bemästra, men bemästrad måste den ändock bli!

Det är här min systerdotter kom in i bilden..

PÅ FACEBOOK CHATTEN:
-Hej! Hur mår du??
-Hej, det är bra själv?
-jodå..lässer du minblogg föresten?
-haha, ja..
-jamen vad bra då..är du bra på bloggar? Vet du hur man designar dom?
-njae, men jag kan kolla..ja! Här är en länk med instruktioner hur man gör!
-Men guuud va bra tack gumman..fast du, jag fattar ingenting, kan inte du kolla eller?
_eeh..jo, vadå vill du att jag ska läsa åt dig också?
-ja, om du vill! =)
-ok..

Två dygn senare sitter tjejen fortfarande och krigar för min skull (tung är hon). Stackarn har alltså intensiv utbildaqt sig till typ IT-tekniker nu på grund av mitt infall.

Nu så här i slut tampen kom Vicky hem och fann mig parkerad framför datorn i med snillet i telefonen och lägger kommentaren
-Vadå har du fått din mani igen nu eller? Vill hon typ gå och lägga sig egentligen?
-Sssshh!! Det är ju snart klart..

Får se om man blir uppsagd som moster efter detta..
#1 - - Faster:

Snyggt!