Vi behöver inte ta farväl, vi kan bara säga until next time..

Igår hände något stort. Jag, min lilla syster och vår halvbror befann oss på samma plats vid samma tidpunkt. Något sådant händer troligtvis inte oftare än någon gång per decenium skulle jag tro. Men vi hade faktiskt en alldeles särskild anledning.

Minstingen ska nämligen flytta tillbaka till Hawaii imorgon (där vi delvis är uppväxta), och då är det klart att man måste ta ett ordentligt avsked. Lagom tajmat tills att jag precis blivit klar med uppsattsen hörde de två nämligen av sig och undrade om inte jag skulle komma in till Söder där dom satt och tog sig ett glas på någon liten Thailändsk restaurang, En till thai? tror jag visst att den hette.. Så givetvis åkte jag in, fast det kanske inte var så givet egentligen med tanke på att vi ALDRIG varit ute tillsammans förut.
Så här i efterhand förstår jag knappt varför, vi hade ju jätte kul ihop ju! Oj, vad sorgligt nu när man fick det perspektivet på det.. fast nej, jag ska inte se det så utan tvärt om ta vara på att det vart av en gång ändå.

Då jag hunnit ta mig till stället hade kvälen hunnit utvecklas till en Karaoke kväll, fast på Thailändska, vi tre var nog de enda på stället som inte var Thai. Efter förvånansvärt lite övertalning skulle min lillasyster upp och sjunga?! Hur coolt som helst..

Som sagt var utbudet mest Thailändska låtar man aldrig hört och än mindre kan texterna på så efter ett antal förslag vart det slutligen Bon Jovi med Its my life, kommer ni ihåg den ens? =)

Snacka om att jag vart imponerand när jag hörde hennes röst i högtalarna och hon plötsligt stod där och sjöng att det var hennes liv och så vidare.. Höns mamma, stora syster ohc helt oblyg som jag är så drog jag så klart med mig brodern och ställde och intill henne och peppade och agerade bakgrunds sångare. Då langades det fram ännu en mick och framträdandet vart en duo! As bra.

Dock kan ju inte jag texten till den här låten utan enbart refrängen, och eftersom jag som sagt har en synskada så fungerar ju inte riktigt karaoke konceptet för mig, jag kan ju inte läsa på skärmen heller. Så brorsan fick stå och läsa och typ viska texten jätte snabbt i mitt öra så att jag hinner hänga med. Fast det gick ju lite så där det  med eftersom texten kunde ju typ lika gärna varit på Thailändska så off som den var.. Strunt samma kul var det, med andra ord så hände mycket ovanligt igår kväll.

Hoppas du nu lyckas med allt vad du tar dig för i framtiden kära syster,
vi älskar dig och vi ses snart igen!!

#1 - - Emelie:

Kul att ni fick en riktigt bra kväll tillsammans! Hoppas nu att allt går bra för Stephanie på Hawaii. Kramar!

#2 - - fille:

ja verkligen, känns jätte bra! får hålla tummarna för henne nu =)