Otrolig taxi chaufför

Igår skulle jag åka taxi och givetvis hade jag med mig min trogan följeslagare, Simba the dog. När jag bokade bilen så jag alltså att jag behövde en bil som även tog emot hundar.

Bilen rullar så småninom fram och det bör även nämnas att vid aftonen i fråga så regnade det dessutom.. chauffören öppnar rutan en springa och jag frågar om den var till Félicia, som svar får jag

- vänta vänta vänta..
- ok.?
- du har hund
- ja?
- jag tar inte emot hundar
- men jag sa att jag hade hund när jag bokade
- jag måste ringa växeln

Och snubben rullar alltså efter detta upp sin ruta medans han ringer växeln och vi står kvar i regnet?!
Strax därpå öppnar han återigen en springa

- vart ska du?
- Solna station..

Och så rullades rutan ofärskämt nog upp igen, en stund senare åker den återigen ner..

-har du något papper med dig?
- ?
-ja, att lägga under hunden
- nej verkligen inte
- måste ha något papper att lägga under hunden..
- men va? skojjar du? jag brukar inte direkt gå runt med underlags papper till hunden, han ska ju sitta där bak ju!

..rutan åker upp...
slutligen behagar människan stiga ur fordonet, går runt till bakluckan  och drar fram någon hushålls rulle. Han börjar sedan på fullaste allvar täcka så gott som hela bagageutrymmet med hushållspapper och står och fumlar med små papperstussar för att täppa igen små blottade golvytor.
Jag är mest stum av förundran.
Sen förklarar han att han har allergi.

- men varför kör du då en bil som tar emot hundar? dom skulle ju inte skickat dig annars när jag specifikt sa att jag hade hund med mig?
- jo men jag  tänkte att det kanske var en liten hund
- ok..fast dom är väl ändå precis lika allergi framkallande..?

Vid det här laget är han klar med hushålllspapperpusslet och ber mig nu att säga åt honom att ligga stilla mitt på pappershögen under bilfärden

- eh, nej, det kan jag ju inte få honom att göra..
- nähä men kan du spänna fast honom med kopplet då så han sitter still?
- men verkligen inte! ska han strypas om du bromsar då eller?

När Simba slutligen hoppar in så känner jag att det är inte ens en matta han vill skydda,golvet är av hårdplast! Det är ju bara att orka av om det skulle behövas!

Helt otroligt..jag har egentligen inga mer ord för denna händelse..vad mer kna man säga..?