Ode to my dog

201109151446 (MMS)

Okej, detta inlägg kommer från the request line. Jag har blivit ombedd att berätta lite om vad för saker min hund pysslat med på sistone. Så självfallet gör jag nu det. För dom som inte vet är min hund en väldigt speciell hund. Alla hund ägare säger väl så antar jag, men asså, det är något extraordinary med detta exemplar. Han är mer som en människa, fast, njäe..inte riktigt det heller allid. Vet inte om det har att göra med att han blev behandlad som en storlek-chihuahua-hund när han var liten, eller om det är för att han är ensma barn och bllivit bortskämd, eller om han bara är väldigt smart och gillar att driva med sin omgivning, det kanske bara är hans humor eller nåt..? Hur som helst. Igår var det väl tror jag så var jag och han och flängde runt på stan och gjorde en massa ärenden. Bland annat tog vi en fika på Blueberry i NK där han bredde ut sig i skyltfönstret medans vi avnjöt våra smoothies istället för att ligga på golvet som en normal hund antagligen hade gjort. Vilket vem som helst blir tröt av efter ett tag, så även min kära ögonsten. Detta foto är alltså taget på hemfärden. Innan det togs så satt han alltså på sätet mittemot mig och var allmänt uttråkad. På sätet bakom honom sitter en man med ryggen vänd mot Simba, vilket Simba noterade efter en stund och uppenbarligen tyckte att hans axel såg ut att vara ett lämpligt huvudstöd för ett trött pitbull huvud att vila sig på. Alltså, mannen vänder huvudet åt höger och finner plötsligt ett stort hundhuvud hängandes på sin axel och vart väl mest stum av förvåning. (ja, vad säger man i ett sådant läge? ursäkta, jag tror vissta att det här tillhör er? typ?) Jag bad genast om ursäkt och sa åt han att lägga sig ner istället (hunden alltså, mannen fick sitta om han ville, det är ju inte min ensak tänkte jag). Simba ämnade då rulla ihop sig på sättet men missbedömde uppenbarligen sin storlek och gled ner med framtassarna på golvet, utan att röra en min så finner han sig i dett, det kanske var bekvämt vad vet jag, och vilar istället det trötta huvudet på mitt säte. Det såg ju helt onormalt ut! Ja, ni ser ju.... Älskar dig Simba, det finns ingen som du mitt hjärta! =)