Att detska vara så svårt?

Jag är alltså åter i min vardag och börjar så sakteligen få ordning på den också, i vanlig ordning så får jag ju då även mina maniska infall med jämna och ojämna mellanrum som bara MÅSTE genomföras för att bevara min sinnesro. Igår var en sådan dag.

Jag satt alltså på bussen och dagdrömmde lite och kom att tänka på ett jätte fint iPhone skal jag hade sett i Las Vegas, ett sånt hade jag ju egentligen velat ha.. Men jag har ju ingen iPhone så det verkar ju onödigt. Jag har aldrig heller velat ha en iPhone, jag gillar gammla hederliga knapp telefååner som jag förstår mig på. Speciellt min då den är rosa. Men om man int skulle ha ett sånt där skal ändå? Det var ju i guld, inte helt fel det heller...
Då är ju frågan om det ens fnns i Sverige, eller ska jag be någon i Las Vegas skicka den till mig?

En tvångstanke är född och jag börajar ringa runt till diverse butiker i Stockholm för att höra efter om dom kan tänkas ha sklet jag efterlyser. Till sluttror jag faktiskt att jag har hittat det! Jag ber dom hålla det åt mig eftersom jag inte har telefånen ännu..

Sen ringer jag till Tele2 och hamnar i årets längsta kö! Tydligen så hade dom dagen innan startat en dunderkampanj på Sveriges billigaste abonnemang med en valfri smartphone på köpet, det är ödet tänkte jag.

Till slut kommer jag fram efter en dryg halvtimmes köande och efter ungefär ytterligare en halvtimmes samtal med säljaren så har vi kommit fram till en passande lösning för mina behov så bryts samtalet EXAKT innan han skulle starta inspelningen. Jag som trodde det skulle vara ödet?

Konstigt nog ringer dom inte ens upp, jag som måste vara deras bästa kund eftersom att jag pratar som ingen annan? Jag förstår inte..

MEN jag ställer mig i kö igen i ytterligare 40 minuter, jag går igenom allt med denne säljare igen och då det är dags för inspelningen så säger han att på grund av allt tryck på telefånerna så hade inte han någon möjlighet att spela in och skulle koppla mig till en som kunde det. Jahapp. Det var ju nödvändigt för han att ens svara i telefånen då?

Nu fick ja alltså köa i ytterligare en halvtimme tills en tjej äntligen svarade som jag är ledsen att säga nog var den mest oinformerade och trögtänkta anställda Tele2 hade. Jag tror faktiskt inte att det fanns EN ENDA fråga jag ställde till henne då hon svarade med något annat än "dröf lite så ska jag fråga någon", och detta gällde alltså VAD jag än frågade. Då hon fyllr i beställningen på mitt, observera nu, "Maxi Unlimited" abonnemang så informerar hon mig om att det innebär fria minuter, sms, mms och surf. Varpå hon frågar om jg vill ha några tillägg på detta? Vad skulle det kunna vara undrar jag? "Ja, till exempel  så kan jag köpa ett tillägg på 89 kronor i månaden och då få smsa och mmsa gratis till ett antal utvalda familj och vänner" Men vadå, behöver jag ens det? Jag hade ju unlimted sa vi ju? "Jo, precis, men det stog här så jag tänkte bara fråga om du ville ha det?" Herregud..

Jag kan inte ens återge det hela, jag tror jag blir för upprörd då, men ni kan ju tänka er om jag säger att det tog mig cirka fyra timmar att få det hela avklarat och det var PRECIS så att batterieran räckte..

..efter mycket möda och stort besvär har jag alltså en iPone på väg till mig, så nu skajag gå ut och köpa skalet som var anledningen till telefånbytet överhuvudtaget!
#1 - - Faster:

Varför låter vi dessa teleföretag hålla på så här! Varför går vi inte över till röksignaler och djungeltrummor?

#2 - - Faster:

OK, det är ju lite svårt att sätta guld fodral på rök! Så glöm vad jag skrev tidigare.....

#3 - - fille:

hahahaha

#4 - - Tele2:

Hej Felicia,



Vi får beklaga att du inte fått ordentlig hjälp från början av vår kundservice. Vi är i alla fall mycket glada att du valt att ta del av vår Maxi Unlimited kampanj och hoppas du kommer bli mycket nöjd med detta och din nya telefon.

Om du får några frågor eller funderingar får du gärna kontakta mig på [email protected].



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

#5 - - fille:

Tack Michaela!



Vad kul att få lite feeback från er för det tog rätt mycket på krafterna som du förstår att köa så där mycket, men ja, jag är jätte nöjd nu! Har lite svårt att komma igång med vissa saker eftersom jag har en synskada, men jag klurar nog ut det och om inte hör jag definitivt av mi till dig!



Kram