Maui, the gangsters paradise

Nu är jag tillbaka i Svedala igen! Jag lyckades inte uppdatera något mer på resande fot uppenbarligen, det gick så fort allting så det var svårt att hinna med allting, och vips så var jag hemma igen!? Dock är det onekeligen skönt att vara hemma igen, och vilken underbar känsla är inte det? Trots alla fantastiska platser man sett och otroliga saker man har upplevt så ser jag ändå fram emot att komma hem i slutändan.
Nu jobbar jag för fullt på att hitta någon form av rutiner igen och få ordning på någon form av vardag, vilket har varit lite svårt till en början då jaghar haft den grövsta jetlagen jag varit med om och vaknat vid tre-fyra tiden på morgonen och varit superpigg..
Men ett steg i att återupptäcka mina rutiner är givetvis även att återupta bloggandet. Så jag ska försöka sammanfatta fortsättningen på mina äventyr i USA för er.
Efter ett alltid lika jobbigt och vemodigt farväl av min pappa fortsatte vi vidare till grannön Maui. Flyresan däremellan var så kort att vi inte ens hann komma upp i höjd innan det var dags att landa igen. Och GuD vad jag älskar att återse den ön!
Här följde tio fullspäckade dagar som vi ägnade åt att snorkla, skåda valr, delfiner, sköldpaddor, xebror och andra random djur, vi har klättrat i djunglar och i bambuskogar, simmat i och klättrat upp för vattenfall,  testat att flyga som fåglar (paragliding), tagit del av Hawaiianska traditoner på en gammaldags Luau, dansat som vildar på stranden i månskenet ackompanjerat av live trummor, gört inbrott i mitt gammla barndomshem och snokat runt i mina gammla skolor, shoppa som galningar, och blivit arresterade, för att sammanfatta lite kort.
Vi bodde hos min bästis jag hade på den tiden då jag bodde där vid tretton års ålder och heller inte hade återsett på tretton år hur fantastiskt återseende som helst! Hon var preis som jag mindes henne faktiskt fast..typ vuxen. Att bo hos henne var som att bo i PIppis hus ungefär, hel knasigt, och proppat med sköna människor. I detta hus bodde alltså min barndomsvän (Pippi själv), hennes pojkvän, samt två tonåringar som pippi hade adopterat, pippis moster med tillhörande pitbull, en väninna med en tvåårig dotter, och på det så kom jag ock Vicky och flyttade in på verandan där vi sov på en bäddsoffa ute i det fria.
Ett par dagar hade vi även turen att få låna en annan av mina bästa vänners hus på Maui som råkade vara tomt ett par dagar innan det skulle komma betalande gäster. Vilken kontrast det var att flytta in här ett par dagar!
HÄr hade vi en privat insynskyddad djungel med havsutsikt, egen pool och jacuzzi, varsitt stort sovrum och varsitt badrum, en gigantiskt balkong som sträckte sig runt hela huset samt ett stort kök och vardagsrum.
Detta har varit en lång resa som sagt med ett rikt innehåll och jag tror det är omöjlligt att återge allt, men jag kan tänka mig att arresterandet kanske väckte vissa frågetecken hos er så jag ska återge det så gott det går. Det var nämligen den sista kvällen vi bodde i lyxvillan som vi även var på ett så kasllat "full moon party" på stranden med live trummor och eld danser som det skedde.
Vid ankomsten var parkeringen fullproppad av strandbesökare och festdeltagare, så givetvis ställded 'vem vo pss där obekymrat, utan att notera några skyltar som informerade om att det var förbjudet att vistas i denna nationalpark efter..ja.. någon viss tid på vällen, vad det var vet jag fortfarande inte. Men eftersom vi hade en tidigmorgon nästadag då vi skulle packa och flytta tillbaka in i pippis hus så stannade vi ändå inte så jätte sent utan gick då det fortfarande fanns en del del folk kvar på stranden. Men däremot då vi kom till parkeringen uppftäckte vi att vår bil var den enda kvar på festen, uppenbarligen visste dom andra om reglerna och tänkte sova på stranden..?
Precis då åvi tänkte gasa hemåt blir vår vindruta påhoppad av en ursinnig polis som skrek
- GET OUT OF THE CAAAR YOU ARE UNDER ARREST AND THIS CAR IS BEING TOWED!!
Vi som frågetecken hajjar snabbt att något är mycket fel fast utan någon som helst aning om vad är snabba med att lägga till en så oskyldig look som möjligt. Vicky bidrog med att hysteriskt prata enbart svenska för att understryka vår turistighet och uppfinningsrikt nog försökte hon även kläåmma fram lite trårar, dock utan framgång, men det tackar vi ändå för!
Denne polis hade alltså för avsikt att bärga bilen, häkta oss över natten mot borgen för att sedan lösa det hela vid en kommande rättegång. Helt otroligt! För en felparkering?! Det kan tilläggas om det inte redan framgått attt Hawaiis oliser är inte de allra trevligaste att ha o göra med direkt så det kan vara idé att undvika dem vid eventuella besök i paradiset.
Efter att ha förklarat att vi var icket ont anande godtogna bortkommna turister som VERKLIGEN inte hade tid att sitta inne eftersom vi hade en mycket tidig morgon dagen därpå (vi skulle ju flytta hem till Pippi igen) så fick vi tllslut åka hem i vår egen bil. Tyvärr kvarstod ju dock rättegångsdatumet i slutet på Mars. Till saken hör även att bilen hade jag lånat av en vän, alltså den registrerade bilägaren, vilket var även de uppgifter som polisen hade tagit då han registrerade vår lilla lagöverträdelse.
När det sedan var dags att bege sig från the gangsstars paradise, Maui, så var vi pinsamt nog tvungna att åtelämna bilen med ett tillhörande rättegångsdatum för min vän att infinna sig på..
Men ja, förutom det, vilket föresten var en upplvelse i sig, så kan jag absolut rekommendera denna underbara plats i solen till alla!
#1 - - Faster:

Kul att du är igång med bloggandet igen - jag har saknat det! Och så blev jag lite klokare angående "arresteringen". Men du talade aldrig om för mej och Simba att du träffade en annan pussbulle....!

#2 - - fille:

vad roligt att höra, ja, jag har saknat det också!



Haha, ja det var ju komiskt..



Glömde jag säga det? Han var jätte fin, men jätte rädd stackarn, han var en omplacerings hund som hade gått igenom hemskheter i sitt liv som gjorde att han började darra bara man sträckte ut handen för att klappa han.. =(