Ni ska bara veta vad ni går miste om ni som ser

Vet ni, det är faktiskt föresten inte bara tråkigheter och elende med att ha en synskada ska ni veta. Ibland har jag rätt roligt åt mig själv. Inte för att jag kanske nödvändigtvis GÖR så mycket tokighter men jag är rätt nära ibland. Som jag alltså gårrunt och fnissar åt för mig själv utan att någon annan kan se någon uppenbar anledning till att den därtjejen går runt och ser ut att ha så himla roligt.

Som idag till exempel när jag var på väg till tunnelbanan från gymmet så hade jag precis druckit upp min proteinshake och behövde en papperskorg att slänga skräpet i. Så ser jag någon mörk form precis vid väggen innan rulltrappan börjar och som inte passar in i rulltrapps formen. Så jag tänker med min logiska hjärna att det där lär ju vara en papperskorg för dom brukar varaplacerade ungefär vid sånna här ställen. Men som tur är så är tanken snabbare än själva handlingen, för då jag tar ett steg tilll ser jag att det var ju inte alls en papperskorg utan en människa som parkerat sig så här tokigt.
Givetvis kastade jag inte mitt skräp på stackaren, men det hade ju sett rätt roligt ut.

#1 - - Faster:

:)