Det kostade en vecka att vara frisör i en timme

okej, nu ska jag berätta varför det inte häntså mycket här på någon vecka nu eller vad det är.
jag blev nämligen tillfrågad av en väninna om inte jag ville klippa hennes son? Jag var nämligen utbildad frisör innan allt detta blev som det blev och så.. Och jag tänkte att jo visst, det kan ju vara kkul att testa igen, vem vet det kanske funkar? Självklart informerade jag ju de båda äventyliga föräldrarna om att dom gjorde detta på egen risk eftersom jag inte kunde garantera hur slutresultatet skulle bli. Men detta var inget problem sa dom, i värsta fall rakar vi bara av alltihopa men dom ville helst inte göra det för sist dom hade gjort det så hade han gråtiti i en vecka. Så kan ju inte stackarn ha det tänkte jag. Jag vet nämligen hur det känns att vara med om något sådant, visserligen är jag tjej så det kanske inte riktigt är samma sak, vad vet jag. Mewn mina föräldrar snaggade mig när jag var lite då dominte orkade med mitt gråt och skrik vareviga morgoninnan dagis eftersom jag var så håröm när dom skulle kamma. Slutresultatet av det blev att jag än idag kan drömma mardömmar om att jag eller någon annan klipper av mitt hår, mitt hår som för övrigt är så långt att jag sätter mig på det..

Hur som helst ville jag hjälpa den lilla stackarn, det gick faktiskt förvånansvärt bra med tänke på att jag inte riktigt ser vad jag gör, inte har klippt på sju år, och att han var ett barn som såklart inte gillar att sitta still när någon pillar en i huvudet.

Men jag tror han vart rätt snygg faktiskt.

SEN fick jag betala för mina utvävningar. Sekunden jag kom innanför min egen dörr sedan så slog huvudvärken till, och inte vilken som helst. Brutal spänningshuvudvärk som inga piller rår på och är orsakat av för mycket anstängning för min del oftast för mycket anstränging av ögonen. Det enda som gäller är att sova bort det, om det nu ens går att somna vill säga för smärtan.
Rresten av kvällen gick åt till att ligga mörkt och tyst på spikmatta varvat med meditationsövningar. Den ville InTE ge sig. Dagen efter var jag fortfarnade rätt mrö. Sen vet jag inte om det bara var slumpen eller så, men på kvällen fick ajag dessutom feber som varade i ett par dagar och en lite förkylning på det som topping.

Jag har med andra ord varit en aningen utslagen tills nu. Vad har jag lärt mig? Det går fortfarnde hyfsat bra att klippa. Vad kostar det? En veckas sängliggandes. Ska jag göra om det? Kanske om ytterligare sju år eller så.

När han blir äldre så ska jag någon dag berätta för han om den dyraste klippningen han fått..

#1 - - Faster:

:D Skönt att du kryat på dig....

#2 - - Mats Fogelvik:

Hemska föräldrar du har som snaggade dej när du var liten!