Drömhus

Okej,  nu kommer jag alltså till dagens höjdpunktdet vill säga Smedstorp Bed and Breakfast i Östra Husby. Det verkar lite halv svårt att hitta på nätet och så, jag fick faktiskt tag på det av enlyckosam slump. Då jag ringde runt och letade boenden innan jag påbörjat min vandring så hade jag först ringt till ett relativtnärbeläget ställe som dock inte tog emot hundar och blev då rekomenderad att ringa till detta fantastiska ställe.Och oj vad glad jag är för det, egentligen vill jagALDRIG gå härifrån, jag vill flytta hit! Det kanske inte är helt realistiskt men jag kommer hur som helst komma tillbaka det är ett som är säkert.
Mitt ute på vischan ligger alltså ett underbart tvåvåningshus på 180kvm som jag och Simba har för oss själva.För er sominte redan vet det om mig så ÄLSKAR jag verkligen inredning, arkitektur och halt som hör där till, och detta ställe har allt som jag jkan önska mig i princip. Jag ska försöka sammanfatta detta på ett bra sätt. På nedervåningen finns kök, litet vardagsrum, bastuu, dusch, wc, och något slags allrum som kan användas till yoga, dans, musik fest eller vad man vill. Golvet är täckt av stenklinkers med värmeslingor, i vardagsrummet finns en öppen spis som stod och brann när jag kom hit. I köket är det en stor bit av berget som sticker in i rummet där man även monterat på en dim maskin så att det snirklar sig ned dimma för bergsklipan i köket, det sticker även fram lite andra diverse grundstenar ur väggarna. I taket finns även synliga takbjälkar vilket jag älskar. Kökskåpen är fyllda med jätte söt servis med små krussidullkoppar och söta tekannor oc vackra tårtfat i massor. Man hittar massa söta detaljer överallt så som tavlor med guldfärgadekrussidullramar, vilket även det är en stor favorit hos mig. Man kommer upp på övervåningen med hjälp av en häftig rustik gammal trä trapp med repräcken vid sidan om. Övervåningens golv består av äkta träplankor taket är toppigt med även här synliga träbjälkar och som om inte det vore nog så är ännu en av mina favoriter med, kristallkronor mitt i allt! Här uppe finns ett stort vardagsrum/matsal  där manäven kan ställa in extra sängar om man är ett stort sällskap. Annars finns det två separata sovrumhäruppe med varsinn dubbelsäng i varje. Respektvie sovrum är dessutom prytt med vackra väggmålningar, snedtak och tak kronor. Visst ja, glömde jag nämna att det finns en badtunna samt ett konstgjort vattenfall vid terassen på baksidan? Det finns det i alla fall! Jag ÄLSKAR det här stället och vill inte gåååå.. 

Som om inte allt detta vore nog så, var sängen bäddadnär jag kom, vilket jag annars fått göra själv och det har även utlovats frukost vid den tid som jag önskade. Har jag dött och kommit till himlen eller? Allt till ett högst rimligt pris, jag vill hit igen igen igen.
I skrivande stund upptäckte jag föresten att det är visst inte bara jag och Simba somär inkvarterade här ikväll, det finns en bamsing till fluga som tydligen också gillar att bo fint och verkar nyfiken på vad jag skriver för den envisas med att sätta sig i min feja konstant. Det var ju ett litet mminus om något.Simba verkar iaf också sjukt nöjd med inkvarteringen, nu måste jag börja kolla upp lite övernattningsalternativ till morgondagen för det har jag tyvärr inte riktigt ännu, så är det någon i Söderköping som känner sig manad är det ju bara att hojta ;)
Det enda negativa utom flugan är ju också föresten att det är lite dålig täckning här så vet inte om jag lyckas publicera detta ikväll eller ej.

Mycket kärlek till er mina underbara läsare!