Norge

Nu har min första norska dag kommit till ända. Har hunnit med att bada badtunna och försöka fiska efter lite torsk tror jag att det var, allra först vart jag alldeles till mig och trodde att jag fått napp men då blev jag skrattad åt av min kära vän Kerstin som förklarade att det var bara betet, eller alltså tyngden av betet som jag kände. Med andra ord ingen fisk ännu så vi har ätit majschips med avocadodip samt små bananyougurtar till middag. Imorgon ska vi vad jag förstår ut med båten och fiska så då kanske vi lyckas fånga lite mat.
äFör övrigt borde jag försöka sova nu för viska tydligen upp tidigt för att åka runt mellan öarna på någon pubrunda,vet inte om det är en norsk grej att börja dagen med, men vadå, man tar väl sejdeln dit man kommer? Visserligen är jag rätt utsövd redan då jag sov i stort sett hela bilresan hit som varade i 13 timmar, konstigt nog känner jag mig rätt trött nu i alla fall, så jag ska nog kunna slockna nu med.

Angående dagens Metro tidning så har jag ju själv inte kunnat kolla men har inte hört något rapporteras från hemlandet om att jag skulle varit med, men men, imorgon är ju en ny dag..

#1 - - Anonym:

Du är med i Metro!
Duktiga du!

#2 - - Nageltanten:

Jo! Kolla insta! 😃