Simbas Dag

Waaow,jag har så mycket att skriva om idag känner jag att jag vet inte vart jag ska börja. Allt vill ut sammtidigt så att jag får typp kortslutning i fingrarna! Men jaag ska försöka lugna mig och börja i någorlunda rätt ände..andas andas nu Felicia..

Jag kan börja med att berätta att jag är framme, och jag ÄLSKAR det här stället! Kunde inte hålla mig, där slank det ut men jag åter kommer till det sen.Anstränger mig nu för att hålla mig till någon slags tråd nu och helst en röd sådan..

Många har alltså frågat mig om inte jag träffar på många roliga människor på vägen, men faktiskt inte så mycket kan jag svara på det. Det visar sig att jag är rätt ensam om att var ute och vandra på det viset som jag gör.Vilket är helt okej för mig, lite av grejen var ju att uppleva ensamheten lite också.Så jag ser mest åkrar, skog och boskap längs min färd.Men igår kom jag ju till Nyköping som faktiskt är en civiliserad stad med människor iså där träffade jag på andra homosapiens.Bland annat en taxi/färdtjänstchaufför som höll på att skratta på sig när han fick höra att vi kommit från Vadnhärad igår och än mer när jag berättade om nästkommande dags mål samt slutdestinationen. Som nämnts så var min lilla pitbulle rätt trött igår så han föreslog att han skulle ge oss lift en liten bit på vägen idag så att han fick vila sina tassar en del. Först tänkte jag att det ka nske var fusk?Men sen kom jag på att vadå fusk? Det är ju jag som har hittat på det här och således är det ju också jag som sätter reglerna.Och detta skall ju faktiskt vara ett nöje för bååde mig och min lilla svans, så vi tackade gladeligen ja till förslaget eftersom vi annras skulle haft en vääääldigt lång väg att gå på cirka 47 km eller vad det var. Så det fick bli Simbas dag det här tänkte jag. Jag tror vi promenixade ungefär 25 km istälet  och det var en alldeles utmärkt tyckte nog vi båda. Vi har strosat rätt lugnt, stannat för att kuta runt i skogen och rulla i ormbunkarna ibland och suttit och fikat lite. Simba var till och med i och badade tassarna vid stranden när vi satt och väntade på färjan. Och vi har till och med haft helt fantastiskt promenadväder, torrt men lite molnigt så att det inte vart för varmt heller. När vi se3n hade ungefär en halvmil kvar var det faktiskt Simba som la på en rem och jag fick powerwalka allt vad jag kunde för att hålla jämna steg med han! 

Plus att fötterna kännts HELT okej dessutom, alla skavsårsplåster har nog åkt omkring och guggat runt så att dom format sig exakt efter mina fötter och blivit typ extra hud och extra tår, funkar jätte bra men jag kommer nog aldrig våga pilla bort dom.



#1 - - Kaddy-lack:

Ååååh, rullebulle! Älskling! Och så en såndär nysning också när han rullat färdigt. :)