Tjejmilen

Det ni ser här nedan är ett ögonblick fångat ur min segerdans efter att ha lyckats ta mig igenom Tjejmilen på 1 timme och 8 minuter. Jag hade fantastiskt roligt och klarade av långt mer än vad jag hade förväntat mig, dels för att jag inte löp tränat någonting hela sommaren eftersom jag haft ont i höften och haltat omkring som en annan tant men även för att det var varmt som en pizzaugn. För de som såg mig måste jag ha sett ut som en förrymd tomat, min motivation större delen genom loppet var de stundande vätskestationerna för att få slänga vattenmuggarna i ansiktet. Typiskt nog var de första två stationerna sportdryck, i alla fall d muggar som jag fick tag på. Turligt nog tog jag en klunk och insåg vad sött det var och att vätskan nog inte skulle göra sig något vidare i ansiktet innan jag skred till handling. Tredje gången gillt fann jag vattnet och äntligen gick mitt ansikte från tomat till typ räddisa..

Hur som var det en fantastisk upplevelse inte minst eftersom jag delade den med ett gäng fantastiska tjejer, tack mina fellow championns för ett gott sammarbete ;)

Även detta var en upplevelse som borde upplevas oftare!