varför göra det lätt när man kan göra det svårt!

stackars människa, jounalisten jag nämnt tidigare har varit sjuk fram tills NU, åå maj gaaad..
vi har i alla fall bestämt en ny träff måndag morgon och för att värma upp inför springintervjun den här gången så har jag siktat in mig på Tjurruset imorgon förmiddag. Helt galet. För er som inte vet så är det alltså ett 10km lopp i terräng och med terräng så menar jag typ bootcamp, hinderbanor, vattendrag, gyttja, sandtag, krypa, klättra, hoppa, lite så.har sett fram emot detta sedan förra året då jag först hörde talas om dom här galenskaperna. Men det var inte förens härom dagen som jag började fundera på vad jag anmält mig till, frivilligt och gladeligen dessutom. 
att springa vanliga lopp fungerar bra för mig eftersom jag följer strömmen, jag ser vart alla andra springer och gör som dom. men skulle jag springa på en tom bana så skulle det inte vara lika lätt, jag skulle säkerligen inte se alla uppmärkningar. med andra ord lär jag aldrig kunna komma först även om jag var tränad för det för jag behöver någon att följa efter. men NU så har jag alltså tänkt att springa en bana med en massa hinder i, som om det inte vore nog med att jag har ett inbyggt hinder. kommer bli intressant det här. är ärligt talat rätt nervös. taggad. förväntansfull.nervös.