Be careful what you wish for..

Det är fult att skryta har jag hört. Det stämde tydligen också, efter att ha skrivit om hur oförskämt bra jag mår så upptäckte jag senare att det som jag trott varit normal foglossning (vad det nu är?) visat sig vara ett mysigt litet ljumskbråck. Vilket enligt min barnmorska också föresten är helt normalt vid en graviditet, det och mycket annat kul hon rabblade upp så som hemoroider och bristningar, saker jag tack och lov inte erfarit ännu men så som jag känner nu så kan allting vara värt det om jag bara får ligga stilla och känna henne stuffa omkring därinne.
Jag har försökt forska en massa på nätetom foglossning och sånt, jag började nämligen bli ororlig över att jag inte kännt av något sånt, man kanske MÅSTE ha det för att kunna föda sen? Så vid senaste besöket hos Mama Mia så beklagade jag mig alltså över att jag intehaft något ont ännu(?!) dum man är.. Blev i alla fall lugnad med att man inte måste ha ont för att ha foglossning och så. Jättebra. Tack.
Men som på beställning sen så senare samma dag så började jag känna av lite smärtor som jag då antog måste vara just det som jag beställt, foglossning alltså. Men alltså nu efter lite vidare efterforskning så har jag troligtvis fortfarande inte drabbats av någon foglossning men däremot ett litet ljumskbråck som det sägs att jag får leva med nu fram tills ankomsten och troligtvis räkna med att det kommer att växa i takt med magen. woop woop :) De goda nyheterna är i alla fall att det tydligen ska försvinna av sig själv sedan så det är åtminstone tidsbegränsat. Man ska alltså vara försiktig med vad man önskar sig, för det finns risk att man får det också. Men på tal om det så önskade jag mig även mer rörelser och hon är så väluppfostrad reddan vår lilla tjej så helt enligt beställning så har hon rockat loss hela natten som om livet vore en fest! :) Hon får kanske rocka för oss båda lite nu då om jag i och med ljumskbråck måste chilla lite..?