Smultronboda /Sista natten

När jag nu skriver detta ligger jag nedbäddad i en säng som är en del av en lägenhet jag så generöst blivit erbjuden att bo i för natten. Smultronboda närmare bestämt, detta är alltså platsen jag berättade om en tid innan jag påbörjade min vandring då jag fått ett mejl som gjorde mig både väldigt glad och tacksa, jag blev då kontaktad av Smultronbodas webansvarige som i sin tur läst om mitt påhitt i Västerviks Tidningen och erbjöd mig att bo hos dom kostnadsfritt under min vandring. Smultronboda är alltså en fårfarm med eget rökeri, cafeteria, butik, logi, plus att dom brukar även ha olika evenemang på gång hela tiden. Vid helgen för min ankomst hade dom ett tema som hette "smaka på tjust". Tjust är alltså området jag befinner mig i fick jag lära mig, dock vet jag inte om jag lärde mig stavningen eller ej. Men oavsett hur man stavar till Tjust så var det i alla fall väldigt gott! Allt här är hemlagat och väldit mysigt och ombonat. Har fått potatissallad, en otrolig massa olika rökta korvar, krösa chutney, något med ost som jag inte kommer ihåg v ad det hette men smarrigtsom sjutton, hembakt focaccia och en dricka som kanske hette Älgört? Det var så mycket mystiska och forntidsklingande namn på all mat att jag har svårt att komma ihåg vad allt hette, men mina smaklökar kommer i alla fall ihåg. Så pass, att jag måste köpa med mig lite korvar, väga vad dom väga vill. 
Kvällen avslutades med kvälls te och kakor framför brasan. 
Sen gick jag upp i duschen och fotbadet för att skala av alla oräkneliga lager med plåster för att imorgon börja på ny kula. Mindre kul var att upptäcka att blåsorna har vuxit till sig därunder och går knappt att täcka med ETT plåster nu.
Imorgon kör jag på vilja. 
På tal om att gå så har det varit jätte tomt utan min pitbulle vid min sida idag, inte minst så är det tomt i sängen nu, men han får vara lite extra morot för mig att komma framimorgon. Dag 8 har nämligen en rejäl sträcka att erbjuda mig, mycket kaffe och mer envishet än en pitbull (uppenbarligen) är vad som krävs på måldagen!

Är faktiskt räätt så nervös, men dom bräkande fåren utanför fönstret har som tur är en viss lugnande effekt.

Godnatt alla mina underbara energikällor! 
#1 - - Kristin:

Heja, heja!!! Lycka till nu sista dagen!!! Du är grym!!! 😍

Svar: åå tack, var så slut att jag hade inte så mycket ork att svara men uppskattade alla heja rop enormt :)

kram
Fille

#2 - - Mille m Nova:

Jag har läst om din vandring i tidningen men inte lyckats hitta din blogg förrän nu.
Tur att facebook finns och gruppen staffinfo för nu ska här läsas!!
Lycka till vi hejar på dig!

Svar: blir jätte glad! :) jätte tack för allt stöd och pepp under tiden :)

kram från mig och Simba!
Fille

#3 - - Anonym:

Hejaheja! Nu korsar du snart mållinjen. Kramar Maria

Svar: :)
Fille

#4 - - Annika:

Otroligt bra kämpat av dig Felicia!!
Lycka till denna sista dag, och blåsor... vad är det? =)

Svar: exakt, kunde inte ha sagt det bättre själv :)
kram o tack
Fille

#5 - - Alvaro:

You go girl!!

Svar: i did :) all the way ;)
Fille