Summering av dagen

Happiness! Nu är vagnen beställd, om någon mot förmodan skulle undra så vart det efter mycket noggrant övervägande en Bugaboo buffalo all black med Soft Pink suflett och Soft Pink liggdelslock, åkpåse i samma färg från Hiigh Performance, hjulskydd från Tulsa, svart skötväska från Skip Hop modell Duo Signature och SJÄLVKLART, sist men inte minst, icke att förglömma den obligatoriska och o så viktiga mugghållaren, hur ska man annars kunna bli en sån där lattemamma liksom??
Somm om inte det vore nog med glädje för en dag så var jag även hos barnmorskan idag och emottgog de glädjande beskeden att allt ser bra ut, dvs blodvärden, och tillväxtkurva samt att hennes puls lät jätte bra. Det sistnämnda håller jag med om, den lät jätte bra, vore det upp till mig skulle jag ligga kvar där hela dagen och lyssna på hennes hypade hjärtslag, vad mig anbelangar är det ljudet lätt sommarens hit nummer ett. Hörde även henne sparka också, det har jag visserligen gjort förut också men denna kände jag samtidigt som jag hörde, super häftigt!
Och nu vid dagens slut så kommer jag på mig själv med att bli helt fuktig i ögonen när jag ligger å kollar på Babygruppens FUB eller vad det nu heeter, nåt slags förberedelser inför förlossningen i alla fall..

Känns fortfarande overkligt att det där kommer vi att gå igenom snart och sen så kommer det att finnas en helt ny och unik liten människa här på jorden som är hälften jag och hälften min man, ofattbart, för stort för att kunna greppa det. I mitt huvud så förstår jag ju att det är det som kommer att hända  men har ändå lite svårt att förstå det, att något så fantastiskt kommer att hända oss!?? Att såna mirakel inte bara sker på film eller typ händer andra.. VI ska få vara med om det! :) 

Livet är ett härligt äventyr.
#1 - - Emelie:

Verkar härligt att gå upp i "gravid- och jag-ska-få-ett-barnförälskelse"! :-)