Ett suspekt rykte

ja, nu har det gått ett tag sedan sist, men som vanligt när det blir uppehåll i mitt bloggande så är det av tekniska bekymmer. vilka fortfarande inte är riktigt lösta, som sagt, älskade hatade teknik..

Nåväl.

Vart ska jag börja här nu då? Jag är absolut inte främmande för alternativ medecis eller alternativa behandlingar, tvärtom. Jag är uppvuxen med starka hippie influenser och new age som en vardaglig företelese, eller hur man nu säger.. Och personligen tror jag att nyckeln för att nå bästa vård resultat är att kombinera de två världarna, alltså den vesterländska och den alternativa läkekonsten..

Vad jag däremot INTE gillar är nålar.Men oavsett hur jag väljer att göraeller inte göra så känner jag att jag borde dela med mig av det jag nu fått höra till er.
Min morbror berättade nämligen för mig härom dagen att hans akupunktör hade behandlat en amerikan som hade samma ögonsjukdom som jag och även haft den länge och inte bara blivit bättre, utan BRA. Jag ser inte mig själv som en direkt bitter människa eller så, men jag tycker att det låter som att det är för bra för att vara sannt. Och vore det sannt borde väl detta blivit en större sensation inomforskningsvärlden? Jag vet inte. Jag känner i alla fall att jag gärna kommer i kontakt personligen på något vis med denna mirakel amerikan för att med egan öron få höra vad som hänt, om han ens hade samma sjukdom som jag? eller om han ens hade någon sjukdom alls? Vet INTE alltså, på något vis får jag lite "pingst kyrka mirakel halleluja vibes" av det här.
Fast som sagt jag ska inte vara den somär den, vill dela med mig till er andra somkanskeär i min situation så kan ni ju forska på egen hand och testa om nivill. Eller så kan ni åka snålskjuts först på mitt kommande dektektiv arbete kring det hela.För jag känner i alla fall att jag vill ha en jääääkligt bra anledning innan jag låter någon punktera mig med en massa nålar helt frivilligt och dessutom betala för det. HU!

#1 - - Emelie:

Klokt att vara skeptisk och att undersöks akupunkturhistorien! Nålar i ögat är något jag överlevt i vaket tillstånd vid två tillfällen då jag fick botoxinjektioner för min samsynsproblematik. Fick dock bedövande ögondroppar. Hur går det till vid ögonakupunktur? Pussar och kramar!

#2 - - Bengt Rejhed:

Hej Felicia:
Hoppas det går bra för er båda. Jag skickarlänken med inslaget. Vi hörs längre fram. Lycka till önskar Bengt.http://www.ljudportalen.se/srfabi/lansnytt/

Svar: Tack, vad roligt!
Felicia Adlersfeld Castillo