Tredje gången gillt

20110425739 (MMS)

Tredje gången gillt var det. Tydligen så krävdes det tre besök i Paris innan jag pallrade mig hela vägen in i Louvren, men nu har jag gjort det och här är bildbeviset på att jag och Mona Lisan har befunnit oss i samma rum. Eller ja, i alla fall min näsa och Mona Lisa. 
Föresten var det ju en himla huvudvärk innan man ens kom in. Detta eftersom att efter inhandlandet av biljetter så fick vi höra att det tydligen var gratis om man var under 26 år. Men är man en hatare som de två kvinnorna i kassan uppenbarligen var så är det naturligtvis ett problem av ofantliga proportioner att göra ett återköp. Så efter mycket om och men, höjda röster och hämtade supervisors fick vi äntligen våra gratis biljetter, rätt ska vara rätt. Dock utan att ha visat upp legitimation konstigt nog.

Slutligen är mitt heta tips till er, go before its too late!

#1 - - Skinkan:

Fattar inte att du lyckades ta kort UTAN någon fler på bilden... man behövde ju slå ner 20 pers för att kunna göra en sån bild när jag var där.



Bekanta till mig berättade att de hade haft med barnvagnen till yngste sonen när de varit där. Så de hade med barnvagnen kunnat gå en egen liten privat show innanför avspärrningen för alla andra.. sen hade äldsta syrran gått före föräldrarna så helt plötsligt när hon står och kollar på mona lisa ser hon resten av familjen gå där framme... hahaha. Snacka om snopet!

#2 - - fille:

men vad tror du jag gjorde? Folkmassan såg ut som en nerplöjd åker efter att jag hade gått igenom den =)



Skön taktik dom hade, jag försökte med det där också fast utan barnvagnen, men dom stoppade tillbks mig där jag kom ifrån..