Lidingö Lunch

Jag köpte härom dagen en stavmixer i syfte att kunna göra sjuukt goda magsbiffplättar med, i övrigt gar jag faktiskt ingen aning vad man kan nyttja den till och tar gärna emot smarriga tips eftersom jag är konstatnt hungrig. Men hur som helst har jag införskaffat denna tingest vilket resulterar i ännnu en vuxenpoäng för min del tycker jag (och egentligen kan jag nog tilldela mig själv ett extra bonuspoäng eftersom jag till och med går runt med hushållasaparaten i handväskan..alltid redo), den med flest hushållaparater vinner..

Idag skulle jag alltså laga denna majsplättsbiff lunch  till min mormor, morbror samt tillhörande kusin, vilket jag måste säga tror gick ganska bra faktiskt. Min älskade och fantastiska mormor har ju fått demens på senare år tyvärr men det innebär i alla fall att hon kanske inte alltid anstränger sig så där super mycket för att uttrycka sig diplomatiskt i alla lägen längre. Med andra ord så ogillar hon något så säger hon det, typ i stil med att "det var inte gott" eller "oj, vad det här var skarpt på tungan..".
Denna måltid däremot fick både beröm och påfyllning! DET tar man ju minsann som en komplimang!

Ska väl åka och skaffa mig lite ansvarslöshetspoäng nu genom att shoppa upp mina hårtförvärvade pengar eller nåt i den stilen för snart bränner detm ju hål i fickan om jag inte handlar (haha, observera, där var jag ju fyndig) illa kvickt..

shulululu..
#1 - - kusin:

nice dag kusse ^^ kanske ska börja gå runt med en elvisp i min väska :P

#2 - - fille:

ja det tycker jag du gör rätt i, du börjar bli stor nu och det är väl dags att du börjar samla på dig lite vuxen poäng..