men stäng luckjäveln då?

När man läser till socionom (alltså jag), eller liknande så kommer man ju in en hel del på olika diagnoser och psykiska sjukdomar/funktionshinder. Undrar om det är faktumet att jag har dessa tankar, till följd av detta, mer eller mindre konstant närvarande i mitt huvud som gör att jag går runt och försöker idientifiera vad eller vilka olika diagnoser min omgivning kan tänkas ha. Och inte minst vad jag har?

Inte för att det gör någon skillnad på något vis egentligen man är denb man är ändå, det är bara ett trevligt litet tidsfördriv att leka doktor, där ingen går säker..

Men det jag nu funderar på är just hur normala de väldigt högljudda monologeran som brukar äga rum i mitt huvud är..?

Jag kan till exempel bli sjukt störd av vissa, enligt många, bagateller. Exempel om inte bordtabletterna ligger i linje med varandra, kuddar som ligger fel, menframför allt öppna skåsluckor!? Så här kan det låta..

Min käraste roomie som uppenbarligen och hälsosamt nog inte har issues med dessa ting kan ha en tendens att lämna diverse skåp och lådor öppna i köket vid de speciella tillfällen då hon ägnar sig åt mat lagning.

I MITT HUVUD:
Okej, nu är skåpsluckan öppen..men hon har inte satt sig ännu, ås hon stänger säkert den snart. Jag ska hålla ut.
Jaha, nu satte hon sig och börjar äta utan att ha stängt den.. (?) Jaja, jag ska ändå hålla mig, vem vill bo ihop med någon jobbig extra morsa som bara tjatar?? Föresten, vem vill VARA en sådan? Inte jag i alla fall.. im cool, det är lugnt, jag ska släppa det här nu.
...
Men alltså blir inte HON störd av det?? Hur får hon ens någon matro? Snart måste väl även hon få nog, jaha..det kankse är någon variant på arga leken det här, vem som viker sig först? Ja, inte fan ska det bli jag i alla fall, jag ska nog vinna det här..!
...
Nä, alltså snart spricker jag, det kan ju inte vara normalt att bli så här störd av en skåpslucka, jag är ju uppenbart sjuk, hon ser ju helt oberörd ut..jag är väl neurotisk? Grova tvångstankar?
...
Men okej, jag KAN bemästra det här, om jag inte tittar dit då, jag fokuserar på mitt istället...näe, går inte jag VET ju hur störd estetiken i köket är!
...
STÄNG DEN FÖRBANNADE SKÅÅÅPSLUCKAN FÖR I HELVETE!!!

UR MIN MUN:

Förlåt Vicky, men du skulle inte kunna stänga luckan möjligtvis? Det är bara en aning störande..?
Tack snälla du
Puss Puss


Så, där var en liten inblick i vad som försig går bakom kuliisserna här, kanske oroväckande eller betryggande för de som känner igen sig att veta att de inte är ensamma..and tahts all I have to say about thaaat.
#1 - - Mats Fogelvik:

Ha-ha, det var värre än jag trodde med dej! :o)

Du kan ju alltid skruva av luckorna...

#2 - - Faster:

Gör som jag - släng ut luckarna! Och nu ser jag att min bror är lika klok som jag!

#3 - - Vicky:

Hahahah kul å höra vilken action som pågår i ditt huvud när du är tyst knäppis <3

#4 - - fille:

jag kan ju absolut INTE plocka bort luckorna! Då går dom ju ALDRIG att stänga?!



ja, vicky, now you know.. =)

#5 - - Mats Fogelvik:

Vad du än gör, öppna ALDRIG luckan längst bak i huvet på dej, det är där som trollen bor...

#6 - - Skinkan:

Hahaha, kommer detta sig av samtalet vi hade häromdagen? XD

#7 - - Vicky:

Vem är skinkan???

#8 - - Vicky:

HAHA Mats jag måste ta din komentar om trollen som status i facbook!