Vår i Nice?

20110320476 (MMS)

Att möta våren i Nice är ju typ det bästa som kan hända en dag i Mars. Speciellt om man annars bor i Sverige. Dock kan jag nog konstatera efter min vistelse att våren definieras nog lite olika av svenskar och av fransmän. Hörde ryktas om 18 grader så jag var inte sen att slänga i shorts och kjolar i packningen, äntligen värme och sooool! Väl på plats så var det också mycket riktigt sol och cirka 18 grader, alltså hade jag ju tänkt helt rätt när jag packade tänkte jag. Väl ute på stan kände jag att jag som turist nog stack ut lite i folk massan, tog ett tag innan jag kunde riktigt sätta fingret på var det var. Tills jag upptäckte att infödingarna hade ju fortfarande UGGs på fötterna och sjalar och dunjackor och pälskappor!? Menar dom att jag var tidigt ute? Försökte jag bara lura mig själv? Skitsamma här gäller det att ta tillfället i akt och suga åt sig alla tillgängliga solstrålar! Kamoflerade mig med en liten basker dock, tänkte att det blir plus minus noll då..

#1 - - Mats Fogelvik:

Ha-ha, olika defintioner minsann! +18 grader är ju riktigt kallt där jag bor...

#2 - - fille:

haha..orka skryta.. =)