Sånt händer nog bara i en storstad.

Sånt händer nog bara i en storstad. 
för ett tag sen tacklade jag en snubbe i tunnelbanan, grovt. Jag var på väg till jobbet och hade super bråttom att hinna med ett byte i Fridhemsplan. Samtidigt som jag har lagt in högsta växeln på min sprint så har alltså någon snubbe gjort likadant fast på väg i motsatt riktning. Jag har en känsla av att vi tänkte ungefär samma sak innan krocken var ett faktum. Nämligen: Han/Hon kommer att svänga, så jag kör på, finns ingen tid att hålla på och svänga nu. Sen tror jag också att samma tanke återigen for igenom våra huvuden ungefär samtidigt, nämligen: Han/Hon svänger inte! 
Men detta inser vi allt för sent och hinner inte mer än att vända axeln till för att i möjligaste mån försöka förhindra en frontalkrock. Vi tacklar alltså varandra rätt ordentligt, american football style, och studsar någon meter eller två bakåt var. Det måste sett helt sjukt ut men också väldigt roande ut med tanke på alla skratt jag hörde runt om kring. 
Men här kommer det riktigt sjuka med det hela, ingen av oss säger ett ord eller tittar ens på den andra, utan hittar bara balansen igen, tar ny sats och kutar vidare i varsin riktning som att det inte ens hänt något nyss. 
Och då tänker jag så här i efterhand att sånt kan nog egentligen bara hända i en storstad full med stressade människor. Vart som helst annars skulle ju detta te sig jätte konstigt, speciellt den delen där vi båda kutar vidare utan så mycket som ett ord. Jag menar föreställ er detta utspelas på ett joggingspår i skogen eller promenerandes längs med någon småländsk landsväg..? 

What is Stockholm coming too?

#1 - - Faster:

Bra att du påminner mej om varför jag bor i Småland....:)

Kram

#2 - - fille:

ja men eller hur? Varsågod!