Igår kom alltså äntligen den dagen jag str...

img_20120113_172 (MMS)

Igår kom alltså äntligen den dagen jag strävat emot och väntat på i tre och ett halvt år. Nämligen Fredag den trettonde. Haha, nej närmare bestämt så syftar jag ju såklart på min socionom examen. 
Ska jag vara ärlig hade jag först inte ens tänkt gå på min egen cermoni. Jag hade ju en vax tid då! Men nu när den ändå gick att flytta så tänkte jag att det vore kanske synd att missa ändå? Det är ju inte varje dag man får en Universitets examen. Och nu kan jag säga att jag är verkligen glad att jag inte var och vaxade mig istället då. Det var en jätte fin cermoni som faktiskt kändes jätte specielt att få vara med om. 
Jag är även jätte glad och tacksam emot er som kom och delade denna milstolpe med mig! 
Jag brukar här i min blogg försöka hålla en nivå som absolut är personlig men helst inte privat. Men nu mina kära läsare, kommer jag att dela med mig av båda delarna.

Under hela denna resa som den här utbildningen har varit så har jag hela tiden haft förmånen att känna ett fantastiskt stöd från ALLA i min omgivning vilket har hjälpt mig något enormt, tack! 
Speciellt två personer har varit en stark inspirationskälla för mig. Två personer som många gånger fick mig att hitta styrkan att kämpa vidare när jag egentligen inte orkade, allt för att jag ville göra dem stolta. Dessa två personer hade jag nästan kunnat göra vad som helst för att de skulle ha varit med igår och delat den upplevelsen med mig. Det hade betytt obeskrivligt mycket att bara få se deras ansiktsuttryck. 
Men tyvär delade vi inte gårdagen och heller inga andra dagar som komma skall för de lämnade oss och livet här på jorden alldeles för tidigt. Dom jag talar om är min oslagbare morfar och min underbare fostermamma. Tack för allt ni gett mig, jag saknar er så! 

Visserligen är jag övertygad om att dom fanns hos mig igår på det enda sätt de nu kan vara närvarande nu, i anden, och övertygelsen om det rörde mig till tårar.. Jag ska alltid bära er hos mig!

Men som sagt, tack till alla ni som hjälpt mig bli den jag är och komma dit jag är idag! 
VARJE PERSONS FRAMGÅNG ÄR I GRUNDEN RESULTATET AV ETT LAGARBETE 

go team fille :)