Det värsta har redan hänt

Folk har alltså påpekat att man kan stöta på både björn, vildsvin, hund och värst av allt människor när man ska göra en sån här vandring. Än så länge har ingen eller inget kunnat avskräcka mig det minsta. Är fortfarande supertaggad.MEN här om dagen inträffade faktiskt något som för mig trumfar både björn, vildsvin och vildvittror eller vad som nu kan tänkas dyka på en när man är ute och försöker tämja vildmarkerna. Nämligen, jag fick min första fästing! Det var så vidrigt att jag knappt kan sätta ord på det, men å andra sidan så är ju att sätta ord på saker å ting en av mina starkare sidor, so here we go.
Efter en runda på två mil med en kompis så råkade jag upptäcka en kropp som inte var min på min och med huvudet nerkört i mitt ben! Paniken som utbröt var både hysterisk, ologisk och okontrollerbar. Hade hon inte varit där och vågat ta den skulle jag garanterat åkt in till akuten för att få den borttagen, och det helst under narkos. Jag klarar mycket men att ta fästingar är inte en av de sakerna. Jag har både nålsticks fobi och insekts fobi, och detta var ju så att säga en kombo av dessa båda. Trots min väns lugn och frivilligaanmälan att ta bort den så tog det ändå ett tag innan jag lät henne göra det, exakt hur lång tid som hann pasera har jag dock ingen aning om kan ha varit alt mellan tio minuter och en timme , jag var ju liksom i chock. Hur som helst kunde jag liksom inte riktigt hantera vad som hade och skulle ske rent mentalt. Uuuääh!
Jag kom med alla möjliga förslag får att få slippa närvara vid borttagningen.
Jag kanske kunde få lite lugnande? Jag MÅSTE ha lugnande!

Har du lugnande?

Nej..kan vi åka någonstans och hämta det? ringa och fråga om någon har det? Inte det..? men jag kan bli full! Ja, jag måste bli full, jag har vin hemma, chanpagne också... jag dricker mig as full så kan du ta dom då`?

Asså jag skulle kunna ha tagit den för länge sedan om du bara lät mig, alla dom där förslagen tar mycket längre tid än ifall jag bara skulle dra ut den..

Ja okej...fast nej! jag klarar det inte! JAG HAR JU EN FÄSTING!! jag har fått en fästing...hur kunde detta ske..? jag hatar naturen.. jag har fått en fääääästing...Men jag vet! jag kan lägga mig på spikmattan så somnar jag så kan du ta den när jag sover?! Ja, jag går ock lägger mig, bra!

Men HUR ska du kunna somna när du är så där hysterisk? Nu tar jag den bara...


Ja..jag är alltså djupt tacksam för att hon dels tog bort odjuret från min kropp och även för att hon stod ut med min reaktion. Not my strongest moment.Men nu har jag alltså varit med om det värsta som jag tror kan drabba mig på min vandring och jag är ändå trots detta fortfarande fast besluten att fullfölja! Skulle olyckan ändå vara framme en gång till får jag hoppas till min lyckliga stjärna att jag även i samma stund råkar träffa på en orädd, tålmodig, och hjälpsam människa som kan befria mig från att vara ofrivillig fästing värdinna.

#1 - - Jenny Arkelius :

Hej Felicia. Måste först säga att din blogg är oerhört underhållande, intressant och otroligt inspirerande. Känns som du är en riktig superwoman! Nog med allt smörande nu ;) hehe.. Hoppas inte du får en fästing på väg ner, är faktiskt osäker om de finns mycket fästingar längs kusten ner till Västervik.. Björnar och vargar behöver du nog definitivt ej oroa dig för då dem mest håller till i skogarna. Så hejja hejja, håller tummarna att din vandring går bra.
Är hemma nu om du ville träffas och leka någon dag innan du ger dig ut på vandringen.. Kan nästan när som. Skickade precis en inbjudan till dig via FB om att jag & min man ska ha kräftskiva nu på fredag och du är hjärtligt välkommen. Kajsa från MA kommer och sen eventuellt kommer Ola. Fall du vill kan du få sova över här då det kanske inte är så roligt att åka hem mitt i natten. Kram på dig