Jag har kommit på vad jag heter!

Igår upplevde jag en AHA upplevelse. Det är inte så ofta man gör men wow, bara på någon sekund så upptäckte jag att jag alltså har ljugit för mig själv och alla andra i 28 år nu. Eller ljuga är ju lite å ta i, för jag visste ju inte bättre. 
Men för att komma till saken, så här är det alltså ni och likaså jag har ju hela tiden trott att jag heter Felicia eller hur? Men faktum är att jag heter ju Félicia.
Vad är skillnaden kan ju många, till exempel min egen pappa, undra då kanske?
Det har även jag undrat, och eftersom det var min mamma som kom på detta finurliga namn så har det inte funnits någon att fråga ang uttalet då hon gick bort när jag var liten. Minns att hon sa något om att det skulle låta "öppnare". Men hon sa mest Felli, så jag fick sällan höra prov på mitt öppna namn.

MEN somni vet så har jag ju på senare år ådragit mig en liten rackarns synskada och kan således inte läsa vad som sker i till exempel mobilen med synens hjälp utan har en talsyntes som läser upp vad som står och händer i den lilla portabla världen. Så var det alltså någon som skrev något där mitt namn nämndes, med RÄTT stavning och mitt lilla tal läste upp det med RÄTT uttal. Hur ska jag nu återge detta phoenetiskt? Feeelicia typ. Tänk typ så som man säger Tandfé och lägg sedan till licia. And there you have it!

Så nu tack vare min lilla synskavank och teknikens under samt folks öga för detaljer och rättstavningsförmåga så vet nu jag och snart övriga världen vad jag heter efter alla dessa år!

Känner mig som en helt ny människa nästan. Känner jag ens mig själv längre? Vem är jag nu? Vad har Félicia för intressen och åsikter? Återstår att se.. 
#1 - - Mats Fogelvik:

Problemet för mej är ju att jag inte vet huru att skriva den där rackarns lilla flaggade e bokstaven på mitt tangentbord. Jag vet att jag o din mamma var på semester på Ibiza, hon var gravid. Dom tycker om att pynta sina bebisar där, och vi såg en bebis pynt affär som hette "Feliz bebe" (den lyckliga bebisen), och det var då vi bestämde oss att blir det en tjej så ska hon heta Felicia (med eller utan flagga)

Svar: naaaw, okej godkännt :) och kolla, där kanske svaret också kom på varför jag gillar att pynta mig själv än idag :)
Gullepappa!
Fille