Slutet på mitt Norge

Egentligen hade jag ju tänkt att jag redan skulle ha somnat nu men kom på att jag gllömt att rapportera klart om norge, så där abrupt kan man ju inte avsluta ju. Jag har hur som helst kommit hem där ifrån om det var några frågetecken kring det, Sov i stort sett hela bilresan på 13 timmar med.Vilken talang jag har om jag fåar säga det själv, att kunna sova på beställning. En gåva jag är tacksam för. 

Sista dagen spenderade vi till havs i regnet, så man kan säga att det varit mycket regn för min del på sistone, börjar känna mig lagom blötlagd.
Jag är den enda på hela resan som inte fick nnågon torsk, men hellre det kanskeän som Kerstin, hon fick upp en som kräktes upp en makrill. Hon fick panik och hoopade ur båten så hon själv nästan hamnade i sjön. Jag hade nog inte hanterat situationen mycket värdigare, däremot fick jag desto mer makrillar och det känndes tryggt och bra för dom vet jag hur man haneterar, det är bara att hiva upp och sen ropa på hjälp! Mycket bra system.Det hela var jätte mysigt, vi sjöng en massa visor under tiden och vid dagens slut kände jag mig som en riktig fishermansfriend. När vi kom i land mötes vi av något så trevligt som ett dukat bord och en fantastisk middag. Till förätt bastade jag tills jag kände mig som en babyrumpa i huden. Lovely.
På det hela var Norge resan mycket angenäm och en för mig väldigt ovalig upplevelse, dock kommer jag nog inte åka till Norge igen på en söndag, då stänger nämligen HELA landet. Hur klarar norrrmännen detta? ?Åker alla över gränsen hit till Sverige då om dom behöver något eller villhitta på något?

Jaja, avslutar mina norska inlägg med en bild på mig i den vackra norska skärgården då jag försöker imitera en lax till utseendet.




#1 - - John:

Det var ett härligt gäng som var ute o fiskade tycker jag! Duktiga du som gick från att knappt röra fisken till att rensa sedemera.
Många skratt blev det. Tack till er alla!