vill köpa barnvagn nu!

Har upptäckt att den här nya världen som berör allt som har med gravidittet och bejbisar att göra är ju enorm. Det finns tydligen en uppsjö av ALLT, i alla kategorier, vilket är jätte kull men helt galet. Man kan ju uppenbarligen aldrig bli fullärd i ämnet.  En ganska basal sak som jag förstått att man behöver är ju i alla fall en barnvagn. Men oh my god vad mycket barnvagnar det finns då! Miljoner märken och sedan ungefär sjuttiofemtusen modeller från varje märke är vad jag uppfattat det hela som i alla fall. 
Det är ju så mycket man ska ta hänsyn till i valet av baarnvagn också, så att den passar till ens livstil, för båda parerterna som ska köra runt på den, sen ska den ju gärna va skön för barnet också, vara lätt att fälla ihop, funka i flera år, i olika väder, i olika terräng, inte vara för stor, men ändå rymma mmkt.. Ja, som jag nämnde tidigare så har jag missat många timmars sömn pga detta stundande beslut, vilken tur att youtube finns alltså, eftersom jag antar att barnvagnsaffäreerna inte har nattöppet vill säga, men som någon påpekade, skumt att dom envisas med att köra porrfilmsmusik i bakgrunden på de flesta barnvagnsdemo videosarna..?
Efter noggran efterforskning så har i alla fall jag och min man fallit för Bugaboo buffalo all black, det verkar även som att vi kan enas på en rosa sufflet :)
Nu kör denna vagn fram och tillbaka i mitt huve mest hela dagarna, vill beställa nu! Gillar ju som bekant inte att vänta på saker, och det är SÅ mycket av hela den här grejen med att vänta barn som går ut på att just vänta har jag märkt, snacka om min livsutmaning! Tååålamod Fille, tålamod. 
Det värsta är ju att allt som har med babylivet att göra är så sjukt dyrt också. Att jag just pajade luren hjälper ju inte då heller till på den ekonomiska fronten.Däremot så har en tanke slagit mig som jag aldrig trodde skulle slå till mig förut, nämligen överväger jag starkt att sälja av en hel del av min hårtförvärvade samling  av handväskor och dylikt för att nu ha råd att införskaffa gear till vår lilla tjej. Helt plötsligt och skumt nog så har Louis Vuitton och allt vad det heter bleknat i jämförelse med Bugaboo, Elodie, Skip Hop och allt vad det heter.. 

Det är knappt så jag tror att det är jag som skriver och påstår detta, men men , allt är visst möjligt!


#1 - - Emelie:

Helt rätt prioritering, ut med dyra väskorna och in med rejäl barnvagn! :-)