babyförberedelser

Det finns jätte mycket man måste förbereda inför en bebis ankomst har jag upptäckt, så det är ju tur att man har närmare tio månader på sig att hinna med allt (för ja, man är tydligen gravid i tio månader INTE nio som alla av någon anledning har fåttt en att tro i alla år?! jätte kostigt, som någon slags skum konspiration utan syfte.. men 40 veckor är alla ändå överens om att det är, men räknar man så är ju det faktiskt tio månader, nio skulle bli 36, känner mig aningens bedragen, men men..nu vet NI i alla fall)
Hur som helst har jag kunnat bocka av ännu en viktig förberedelse idag, har nämligen ordnat så jag har babyvänliga naglar nu. Det vill säga korta, runda och rosa! Det vore ju en lite trist start på våran relation om det första jag gör är att klösa henne när hon är så liten och troligtvis ganska ömtålig.. Dom blev som vanligt superfina men känner mig nästan lite naken, har haft naglar sedan jag var runt 18 års åldern utan avbrott och har då aldrig haft så här korta förut. Vad gör jag inte för dig lilla bebis?