Ett steg närmare

Var på Danderyds Sjukhus idag för inskrivningen, allt som gör att det känns som att det närmar sig dagen D och att allt blir mer och mer verkligt känns jätte kul, så även att somna i ett väntrum i en timme och tjugo minuter på en soffa var sjukt spännande att ägna sig åt idag eftersom det betyder  att jag är lite närmare ingreppet på måndag. Medan jag satt och väntade gick det förbi andra nyblivna föräldrar med sina bebisar som dom skjutsade runt i små plstbyttor, och tänk, om bara några dagar har vi en egen liten avkomma att skjutsa runt i en plastbytta där! Allt känndes bra i alla fall, fick bra intryck av den personalen jag träffade. Ska man hitta något negativt så var det väl att dom skrivit fel på kallelsen, dom skrev att jag skulle komma på inskrivning tisdag den 19e, vilket är en dag som inte finns. Min första tanke då var väl att om man blandara ihop sådana saker på kallelsen så vad mer kan då blanda ihop? Hemska tanke. Men å andra sidan ska jag väl inte haka upp mig på detaljer.. Att skriva remiss är ju inte samma sak som att plocka fram en bebis.Och troligtvis är det väl inte heller samma person som utför de båda uppgifterna..